stau pe net internet

Cum se adaugă corect un link extern

30 Ian 2017

Un link extern trebuie să deschidă pagina într-o fereastră nouă, să transmită sau nu page rank și să fie afișat corespunzător.

link externFiecare blogger este liber să facă ce vrea pe propriul blog. Poate să adauge câte link-uri dorește. Interne și externe. Către articole recomandate, către articole de unde s-a inspirat, către pagini de unde a luat o fotografie, către un magazin online. Este dreptul lui. El și-a plătit domeniul și suportă cheltuielile de hosting. Dar să nu uite niciodată că într-o bună zi i se va cere socoteală pentru modul în care a adăugat aceste link-uri.

Să le luăm pe rând.

Pagina se deschide într-o fereastră nouă

Una dintre greșelile întâlnite cel mai frecvent este modul în care se deschide pagina nouă. Pagina către care conduce link-ul extern adăugat. Dacă un link intern (în cadrul aceluiași blog) poate să înlocuiască pagina veche cu cea nouă, un link extern trebuie să deschidă pagina într-o fereastră nouă.

Această greșeală este întâlnită inclusiv la unele bannere adsense. Care este greșeala? Simplu. Dacă eu intru pe unul din blogurile voastre și apăs pe acel banner ajung pe site-ul promovat. Dar ies și de pe blogul vostru. Dacă vreau să revin după ce am navigat puțin pe acolo trebuie să dau back back. De cele mai multe ori renunț. Si m-ați perdut. Chiar dacă aș fi citit și comentariile. La fel cu link-ul pe sursa fotografiei – văd link, dau click și dus sunt. Disconfortul este mai mare când sunt recomandate mai link-uri în bibliografie. Dau click pe primul, ajung pe un alt site, navighez și uit de celelalte surse.

Dacă link-ul extern deschide o nouă fereastră eu rămân în continuare pe blogul vostru. Rămân cu el deschis în bară. Pot să revin când vreau. Noua pagina o pot închide sau o pot păstra și pe ea în bară.

Din fericire, platforma wordpress ne oferă în clar posibilitatea de a adăuga acest parametru unui link extern.

Se transmite sau nu page rank

Chiar dacă anumite persoane susțin că termenul „page rank” este depășit, el continuă să fie folosit pentru a face referire la valoarea seo a unei pagini. Menționez că algoritmul în funcție de care o pagină apare în listele google înaintea altor pagini, la o căutare după o anumită expresie, este unul extrem de complex. Page rank este un termen generic folosit pentru a desemna acest algoritm.

Un link către o pagină web adăugat într-un blog recomandă acea pagină. Cu cât o pagină are mai multe link-uri către ea cu atât google o consideră mai importantă și îi poate crește page rank-ul. Am spus „îi poate” pentru că lucrurile sunt mai complexe decât par la prima vedere. Problema este că google ține cont de proporția dintre link-urile recomandate de către un blog și link-urile care îl recomandă.

Vă mai aduceți aminte de site-urile cu comunicate de presă? Ele adăugau link-uri către diverse site-uri fără să obțină link-uri către ele. Google nu mai acceptă așa ceva de câțiva ani.

Un alt exemplu sunt blogurile participante la concursuri online adresate blogosferei. De ce credeți că unii bloggeri evită să participe cu blogul principal și se înscrie cu unul din blogurile secundare? Din două motive. In primul rând – preferă să nu-și asocieze numele cu respectivul concurs. In al doilea rând – știe că acele link-uri externe îi pot dăuna. Link-urile externe adăugate către același link într-o perioadă scurtă sunt identificate rapid și pot atrage penalizări. Cu o excepție.

Pentru a ne permite să adăugăm link-uri externe fără să fim penalizați au fost introduse atributele Dofollow și Nofollow. Nofollow împiedică transmiterea de page rang. Dofollow permite transmitrea de page rank.

In concluzie, dacă postați un advertorial folosiți dofollow sau lăsați link-ul curat. Dacă vreți să menționați sursa unei fotografii este de preferat să folosiți nofollow.

Link-ul să fie afișat corespunzător

Aici lucrurile țin mai mult de etică. Eu prefer ca un link să fie afișat de forma domeniu.ro : Denumire articol. http fac parte din codul sursă. Pe mine mă deranjează dacă apare în text. Prefer să văd domeniul în clar pentru că sunt site-uri de știri, de exemplu, de care fug mai ceva ca ală de tămâie. Indiferent de cât de atractiv este denumirea articolului.

Stiu că este mai comod să copiați adresa url a paginii respective în articol și să-i adăugați doar link-ul. Nu este suficient. Respectați-vă vizitatorii și ei vă vor respecta la rândul lor.

Model

<a href=”http://www.staupenet.ro” target=”_blank” rel=”nofollow”>staupenet.ro</a>

pantofi eleganti
masini surfilat cusut
  1. Bogdan Epureanu spune:

    Îmi cer scuze că te contrazic, dar părerea mea e că la capitolul nofollow/dofollow lucrurile stau fix invers și anume că linkurile naturale, organice ar trebui să fie dofollow, iar cele comerciale, plătite să fie nofollow.

    Adică linkul din advertorial îl markez cu nofollow, la fel cum advertorialul îl marchez ca atare, pentru ca toată lumea (fie că e vorba de utilizatori umani sau de motoare de căutare) să știe că există o relație comercială la mijloc, iar linkul către o sursă pe care am apreciat-o îl las cu dofollow, pentru că e vorba de un loc de unde m-am inspirat, unde am găsit ceva de calitate și e modul meu de a mulțumi pentru acel lucru.

    De altfel nu doar eu consider asta, ci o recomandă în clar și băieții de la Google:

    1) A site’s ranking in Google search results is partly based on analysis of those sites that link to it. In order to prevent paid links from influencing search results and negatively impacting users, we urge webmasters use nofollow on such links. Search engine guidelines require machine-readable disclosure of paid links in the same way that consumers online and offline appreciate disclosure of paid relationships (for example, a full-page newspaper ad may be headed by the word „Advertisement”)

    2) Additionally, creating links that weren’t editorially placed or vouched for by the site’s owner on a page, otherwise known as unnatural links, can be considered a violation of our guidelines. Here are a few common examples of unnatural links that may violate our guidelines:[…] Advertorials or native advertising where payment is received for articles that include links that pass PageRank.

    Surse: https://support.google.com/webmasters/answer/96569?hl=en
    https://support.google.com/webmasters/answer/66356?hl=en

  2. Tudor spune:

    Nu ai de ce să-ți ceri scuze 🙂 Dimpotrivă, o părere în contradicție susținută corespunzător este oricând binevenită.

    Cunosc acele recomandări. Google a acceptat în cele din urmă că nu este rentabil financiar să se opună prea puternic nivelului de educație existent în prezent în mediul online. Da, moral este să recomandăm produse și servicii în spirit civic (pe gratis, fără bani). Poate că peste câțiva ani vom ajunge și acolo.

    Marea majoritate a advertorialelor urmăresc avantaje seo. Excepție sunt doar cele care urmăresc promovarea rapidă a unui eveniment sau a unei promoții. Cu nofollow adăugat avantajul seo dispare. Din păcate, puțini dintre cei care solicită o ofertă de advertorial în România fac referire la nofollow și dofollow.

6 Sep 2017

In cazul a 90% dintre copiii de 2-3 ani diagnosticaţi cu o formă de autism, factorul declanşator este vizionarea excesivă   …

10 Aug 2017

Dacă tot este vacanță, am și eu o întrebare pentru părinții care-și cheamă seara copiii în casă: la ce oră   …

21 Sep 2017

Ce este compasiunea? Ce este vacuitatea? Care este legătura dintre vacuitate şi înţelepciune? Câteva întrebări la care ne va răspunde   …

parenting
18 Sep 2017

Voi cât zahăr credeți că este indicat să consume zilnic un copil? Un copil care merge la grădiniță sau la   …

blogosfera
13 Sep 2017

Cine a fost mai întâi? Bloggerul sau omul? Mai sunt câteva zile până la Webstock-ul din acest an. Dacă tot   …

webstock
8 Sep 2017

Dacă știi un proiect de parenting care ți-a atras atenția în ultimul an, astăzi este ultima zi în care îl   …

TeCOMM
8 Sep 2017

Marco Wolters, Global Industry Lead Fashion, Home&Lifestyle la GfK participă între 24-25 octombrie la TeCOMM din Cluj-Napoca și ne va   …

8 Sep 2017

Măcar ei au recunoscut. Si caută soluții pentru fi cu un pas înaintea celor care încearcă să lanseze astfel de   …