staupenet

Cât se câștigă cu un singur blog în România în 2017

Publicitate
21 feb. 2017

Vrei să înveți cum să câștigi și tu la fel de mult cu un singur blog în România?

Cât se câștigă cu un singur blog în România în 2017

Suntem în 2017. Am și uitat când a fost postat primul articol despre cât se poate câștiga dintr-un blog în România. Intre timp au apărut metode noi de monetizare, internetul a ajuns și la sate, rețelele de socializare sunt pe val și ne oferă modalități optimizate de distribuire, google translate are din ce în ce mai puține erori de traducere, bugetele pentru publicitate online sunt în creștere, posibilitățile de editare sunt ideale. Nici nu visam în urmă cu câțiva ani că vom putea ajunge să avem atâtea beneficii de pe urma unui singur blog scris în română.

Înainte să vă spun cât se câștigă în 2017 dintr-un blog, hai să trecem în revistă câteva reușite ale blogosferei românești.

Toate blogurile dispun de o themă responsive

Avem bloguri care se pot citi între două semafoare și bloguri la care ai nevoi de creion și coala de scris pentru a înțelege mesajul. Toate au ceva în comun – pot fi vizualizate corect de pe toate monitoarele: pc, laptop, tv, smartphone, tablete. Existența unei theme responsive este o primă confirmare a bunelor intenții ale unui blogger începător. Din câte am înțeles, în prezent se află în lucru un nou stil bazat pe obiecte ce pot fi corelate în realitatea virtuală.

Toate blogurile folosesc theme traduse integral în limba română

Câte bloguri, atâtea theme. Fie ele și traduse. Integral. Unde mai vedeți voi acum „read more” în blogosfera românească? Sau „Recent Posts”? Sau „Recent Comments” Sau „Leave a Comment”? Nicăieri. Si știți de ce? Pentru că suntem bloggeri români. Scriem în română cu diacritice. Deocamdată, mai scriem și cu greșeli gramaticale. Norocul nostru că ne-au mai crescut copiii și i-am făcut corectori. Apropo, să nu le spuneți că noi scriem după ureche și mai puțin după reguli. Am făcut și noi ce ne-a stat în putință. Da’ măcar am stârpit „read more” din blogosfera românească. Pentru totdeauna.

Toate blogurile dispun de categorii alese cu maximă responsabilitate

Categoriile unui blog. Bietele de ele. Mă refer la bloggerițele de fashion. Au avut mult de furcă cu ceilalți bloggeri, în special cu cei tech cu capul îmbibat în sf-uri, până când i-au convins că lenjeria intimă nu se pune niciodată în același sertar cu tricourile. Chiloții la chiloți. Tricourile la tricouri. Sosetele la șosete. Si cu ochii închiși trebuie să putem găsi o pereche nouă de chiloți. Cum ar fi să vă sunăm și să vă invităm acum la o petrecere și voi să începeți să căutați un tricou curat printre chiloți? Până la urmă au înțeles. Acum fiecare blog are câte o categorie pentru fiecare nișă.

Toate blogurile au o adresă de feed RSS activă și configurată corect

Suntem în 2017. Feed-ul RSS este la putere. De regulă, adresa unui feed RSS este de forma domeniu.ro/feed pentru tot domeniul sau domeniu.ro/categorie/feed pentru o singură categorie. Mai greu, dar până la urmă au înțeles toți bloggerii cât de important este ca acestă adresă să fie activă și configurată corect. Au circulat mai multe modalități de verificare. Cea mai simplă este la îndemâna fiecărui blogger – se adaugă într-un sidebar widget-ul standard rss. Dacă apar ultimele articole postate pe blog însemna că totul este ok. Acum este ok la toți. Surprinzător, celebrele link-uri afișate în blogroll au fost înlocuite rapid cu feed-uri rss. Titlul unui blog poate că nu-mi spune nimic, dar titlul unui articol mă poate convinge să dau click pe el.

Toate blogurile au activată modalitatea de aprobare automată a comentariilor

Imediat după ce rețelele de socializare au trecut de la vorbe la fapte, numărul de comentarii postate în blogosferă a înregistrat o scădere semnificativă. A fost o perioadă tristă în care nici bloggerii nu mai postau pe bloguri. Se zvonea, pe bună dreptate spuneau unii dintre ei, că modalitățile de afișare a comentariilor pe bloguri ar trebui îmbunătățit. Bine, bine, spuneau ceilalți – dar de ce țineți morțiș să aprobați manual fiecare comentariu? De ce vă este teamă să lăsați comentariile la liber? Cu botul uns, cu slănina în pod și cu banii pe slană nu merge. Așa că au decis într-o bună zi, după un blogmeet instant, să adopte cu toții modalitatea de aprobare automată a comentariilor postate cu condiția să fie aprobat manual anterior un comentariu postat cu același nume și adresă de email. Cu această ocazie și-au actualizat și pozele adăugate la gravatar. Aaaa, tot atunci au stabilit ca atunci când un blogegr citește integral un articol postat pe un blog să-i lase un semn. Să scrie un comentariu. Scurt, lung, după posibilități. Dar să lase ceva în schimb dacă tot a considerat că acel articol a meritat să fie citit integral.

Toate blogurile au renunțat la căsuțele pop up cu invitații

A fost o perioadă când inclusiv bloggerii cu microfoane la rever erau dispuși să accepte orice compromis pentru a mai strânge o adresă de email la newsletter sau un prieten, fie el și fictiv, pe rețelele de socializare. Cititorii fideli erau nevoiți să închidă aceste ferestre ori de câte ori reveneau pe blogurile respective. Până într-o zi când au spus că nu mai rezistă. Ori renunță la ele, ori fac și ei ce au făcut părinții lor. Si au renunțat. Cititorul are întotdeauna dreptate.

Toate blogurile au renunțat la butoanele de share care acoperă spațiul de text

Modalitățile de afișare ale butoanelor de share au fost atent urmărite pe toate device-urile posibile și imposibile. La un momendat a existat inclusiv un grup pe Facebok unde bloggerii se avertizau reciproc dacă sesizau o eroare de vizualizare la un coleg de breaslă. Chiar dacă pe pc se vedea ok, pe smartphone-uri apăreau probleme – butoanele de share se suprapuneau peste coloana de text și împiedicau lectura articolelor.

Cât se câștigă cu un singur blog în România în 2017

Cât se câștigă?!?!?! Mult, dle, Mult. Tu poți câștiga și mai mult dacă ții seama de ce am spus mai sus.

Publicitate
staupenet
Publicitate
  1. Vali Crintea spune:

    Aha! Deci ține de orietarea fiecăruia !

  2. Aristide spune:

    Depinde de nisa in care se incadreaza.
    Este evident ca nu toate nisele sunt la fel de productive.

  3. Tudor spune:

    Sunt avantaje și dezavantaje. Intr-o nișă mai mică poți ajunge rapid în vârf. Nișă mică, concurență mică. Nișă mare, concurență mare. Toți bloggerii tind către nișe cu bugete mari, dar câți sunt capabili să ajungă acolo și … să se mențină acolo? Nișă mare, concurență mare, responsabilitate mare.

  4. Olga Benador spune:

    In rândul bloggerilor sunt persoane care au impresia că totul le va pica din trafic imediat ce și-au configurat blogul, persoane care se respectă și nu depun nici cel mai mic efort pentru a pune în aplicare ce au învățat de la cei care au trafic mai mare și persoane care au înțeles că efortul personal este esențial.

  5. Tudor spune:

    Olga, mă bucur că ai revenit. După faptă şi răsplată. De când lumea

  6. motanes spune:

    Da, știu. Toate blogurile au bară de search, ca să poți căuta rapid teme interesante sau subiecte tratate. Ups…

  7. Câștig cinstit? Din blog? In România? Doar dacă articolele sunt postate de pe calculatorul unei instituții în timpul programului de lucru.

  8. Tudor spune:

    Sunt și bloguri în Română monetizate cinstit. Hai să fim realiști.

  9. Tudor spune:

    Bine, voi adaugă și buton de searche pe acest blog.

  10. Cornel spune:

    Un blog monetizat peste un anumit nivel are in spate o echipa. O singura persoana nu poate face fata tuturor cerintelor. Nu are timp. Chiar daca stie ce are de facut, nu are timp.

  11. Miruna spune:

    Ce zice Cornel e total pe lângă, cunosc doar eu vreo 3 persoane care trăiesc din blog.

    În fine, voiam de fapt să spun că am poză la gravatar din 2008… :))

  12. Oana Jujeu spune:

    Si eu cunosc o persoană care a renunțat la job în favoarea a două bloguri – unul în română și unul în engleză. Veniturile de pe urma celui in romana au inceput sa screasca semnificativ dupa ce a inceput sa-l promoveze in comunitatile romanesti din diaspora.

    Daca blogul in romana foloseste o thema free, pentru cel in engleza a cumparat o thema si colaboreaza cu o firma de web. Acolo pretentiile sunt mult mai mari. Ii trimit mesaje pe privat imediat ce apare o eroare sau ii deranjeaza ceva.

  13. Marin Rares spune:

    Bani de pe urma unui blog în română? Direct din blog. Nu de pe urma unui contract obținut în urma confirmării pe blog a nivelului de pregătire. Într-adevăr, se pot obține dar sunt mărunțis pe lângă ce se poate obține cu un blog în engleză raportat la același timp alocat.

    • Tudor spune:

      Da. Bani direct din blog. Nu din surse conexe. La câți români sunt plecați prin diaspora dornici să mai citească ceva în limba natală crede-mă că ne putem ridica la nivelul unui blog în engleză. Ca să nu mai spun de posibilitățile de traducere automată. Important este să intuiești ce cer cei de la care ai așteptări de promovare – google, rețele de socializare, etc.

  14. Costi spune:

    In România blogul nu poate fi privit ca o sursă principală de venit. Poate fi privit ca un venit secundar / suplimentar – ca al doilea job dar nu cred că poate fi tratat ca un job principal. Euforia actuală cu distribuirea comunicatelor de presă și a invitațiilor pe la diverse evenimente va trece la fel de repede cum a trecut și cea a advertorialelor pentru seo. Un blogger profesionist generează comenzi. La noi lipsește o educație în această privință. Nu apreciem efortul depus de un blogger pentru a redacta un articol de calitate.

    • Tudor spune:

      Eu cred că bloggingul seamănă cu busking-ul. Este adevărat că unii susținători așteaptă din partea unui blogger să genereze comenzi, dar îmi place să cred că adevărații bloggeri își urmează visul indiferent de valoarea veniturilor financiare. Ei schimbă gânduri. Cunosc bloggeri pentru care blogul este un act de caritate. Toate veniturile sunt direcționate către cauze caritabile.

  15. Oana Jujeu spune:

    „Masele niciodată nu au dorit să cunoască adevărul. Ele vor iluzii fără de care nu pot trăi.” spunea Sigmund Freud

    Scriem iluzii sau adevărul? Aceasta-i marea dilemă a unui blogger. Am urmărit câteva colege de facultate care și-au făcut blog pentru a face rost de bani pentru cărți. Imi este rușine ce postează. Iluzii. Doar iluzii pentru adolescente în călduri.

  16. Ioana spune:

    Perioadele de tranziție ne sunt atât de dragi. Le lungim la maxim, după care începem să ne plângem că alții din jur au succes și distrugem ce am reușit să construim. Este exact ca-n bancul cu capra vecinului.

    Ne lipsește responsabilitatea.

  17. Bogdan Epureanu spune:

    Știi probabil (sau, mă rog, știai, că de când nu ți-am mai trecut pragul e mare minune că mă mai ții minte măcar ca nume) că eu nu sunt de acord cu monetizarea pe blog, cel puțin nu sub forma de reclame, advertoriale, etc… mi se pare mult mai fairplay un cont pe patreon unde oamenii să poată să doneze voluntar dacă le plac articolele tale; e o chestie care poate funcționa extrem de bine și mi se pare mult mai curată și mai onestă.

    Pe de altă parte însă trebuie să recunosc că idealismul nu este singurul motiv pentru care nu am crezut niciodată în monetizarea blogurilor (personale) și pentru care proiectele mele personale (blogul, clubul, jurnalul) nu au avut niciodată niciun advertorial și nici un banner publicitar. Dacă aș fi considerat că respectivele câștiguri pot fi suficient de mari, probabil aș fi făcut și eu compromisul; dar nu am considerat niciodată că sunt.

    Datorită faptul că am lucrat întotdeauna ca freelancer/consultat, profesii în care venitul nu era niciodată fix, ci era direct proporțional cu numărul de ore lucrate, am ajuns să înțeleg mult mai bine decât alții că „timpul înseamnă bani” și chiar să pot pune o valoare foarte concretă pentru fiecare oră investită într-un proiect. Iar logica mea a fost că având mai multe opțiuni de a face bani, prefer să o aleg pe cea care îmi oferă cel mai mare profit pe unitatea de timp, ori veniturile dintr-un blog personal, scris în română, nu cred că se vor ridica niciodată la un nivel care să-ți ofere mai mult decât ceva mărunțiș „pe oră”, mult mai puțin decât am putea câștiga făcând altceva.

    Dacă ar fi să stau să investesc 75 de ore pe lună într-un blog, deci cam două ore pe zi (documentat, scris articole, răspuns la comentarii, promovat blogul, etc) m-aș aștepta să scot măcar 1,500 de dolari pe lună din blog pentru a își justifica efortul. Pentru un blog la care să lucrez full time, deci vreo 200 de ore pe lună, m-aș aștepta să scot vreo 4,000 de dolari pe lună. Nu cred că multe bloguri personale, în română, la care ownerul lucrează doar part time pot scot banii ăștia, sau măcar pe aproape; de fapt estimările mele sunt că niște așteptări realiste ar fi undeva între 5 și 20% din sumele menționate (în cel mai bun caz).

    Ori, pentru atâta lucru, no offense, dar prefer să nu mă murdăresc pe mâini, ci să dezvolt respectivul proiect strict din pasiune, fără motivatii financiare extrinseci.

    Disclaimer: Nu mă refer aici la blogurile comerciale care sunt gândite de la început ca niște surse de venit pe termen lung și la blogurile care sunt capabile să creeze conținut evergreen și să aducă un venit rezidual, chiar dacă sunt semi părăsite (dar deja în cazul ăsta parcă vorbim mai degrabă despre siteuri, decât despre bloguri, chiar dacă sunt pe platforma wordpress).

    • Tudor spune:

      Acest articol a fost adresat celor care vor să câștige bani din blog dar neglijează anumite detalii. Ce părere am eu despre monetizarea blogurilor? Am detaliat în Bloggingul seamănă cu busking-ul, nu cu voluntariatul sau cu cerșetoria. Blogosfera gratuită este o oglindă a societății. Din păcate, noi nu ducem lipsă de persoane dispuse să dea bani celor ce stau cu mâna întinsă în speranța că li se vor ierta din păcate, dar care se fofilează când este vorba să sprijine o persoană care muncește din greu pentru câțiva bănuți în plus. Lăsăm bacșiș proporțional cu valoarea totală a bonului, dar la piață ne tocmim cu bieții țărani și pentru o legătură de mărar. Nu mă refer la precupeți sau la cei care își scot în față bunicii. Nu. Mă refer la cei uitați de proprii copii și nepoți plecați la muncă în alte țări, nevoiți să-și poarte truda vieții pentru a avea cu ce-și plăti medicamentele și cele necesare unui trai la limita decenței.

      Venitul obținut de pe acest blog are un scop simbolic. Am mai spus. Dar cunosc destui bloggeri care speră că blogul îi poate ajuta să supravețuiască financiar. Cât sunt dispuși să muncească pentru 1 euro este decizia lor. Printre ei sunt și persoane care o fac din lipsă de alternativă.

      Am certitudinea că și în România se poate câștiga lunar dintr-un blog 1,500 de euro dacă începem să respectăm munca bloggerilor. Dacă ne comportăm ca niște asistați social online … asta e. Vom rămâne la mâna celor au fac bani fără scrupule din educația online.

      • Bogdan Epureanu spune:

        Tudore, sunt de acord cu a respecta și a plăti munca omului; am intrat și pe articolul menționat de tine (dar vezi că a trebuit să-l caut, că linkul nu merge) și de asta nu am nicio problemă cu monetizarea, sub orice formă are ea (mă rog, în limitele bunului simț) pentru un site (fie el blog sau nu) care oferă o informație de calitate, care mă ajută cu ceva.

        Pe de altă parte, pentru mine cel puțin, ideea de blog a rămas și va rămâne întotdeauna cea originală, de blog personal, după cum era și denumirea inițială, cea de web log (jurnal online). Iar pe un blog personal zău dacă mi se pare normal să exite monetizare… pentru că acolo nu intri pentru informație, acolo intri pentru persoana respectivă… e ca și cum m-aș duce la un prieten în vizită și ar începe să încerce să-mi vândă nu’ș ce produse cosmetice.

        Deci nu, nu zic că monetizarea este greșită, dar cred că înainte de a ne gândi cum să câștigăm dintr-un site sau dintr-un blog ar trebui să ne gândim dacă ceea ce oferim cititorilor noștri justifică respectivul venit (și pe de altă parte dacă respectivul venit justifică munca noastră) și să o facem doar dacă răspunsul este unul pozitiv.

        Și, iarăși, că ai pomenit de advertoriale… atâta timp cât advertorialele respective sunt relevante cu tema siteului (deci ceva ce ar putea să intereseze un cititor regulat), oneste (nu neapărat laudative) și reprezintă părerea sinceră a autorului (și nu neapărat ceea ce și-ar dori să audă cei care le plătesc) atunci nu cred că e nevoie de marcarea lor în vreun fel. De exemplu, am un amic care are un blog de călătorie, omul a avut o mulțime de barteruri cu diverse hoteluri/restaurante, pe ideea că în loc să plătească scria un review pentru respectivul hotel sau restaurant și absolut niciodată nu a marcat respectivele articole în vreun mod special; pe de altă parte însă, nici nu a fost neapărat laudativ la adresa lor, ci de multe ori, atunci când a fost cazul, nu a ezitat chiar să le critice. Practic respectivele hoteluri nu plăteau pentru un articol publicitar, ci pentru șansa la un review (și da, probabil cei care făceau asta o făceau pe ideea că erau convinși că oferă un serviciu de calitate și că reviewul va fi probabil unul pozitiv).

        Iar, oricum o iei, cel mai apropiat model la busking-ul menționat de tine, e fix metoda sugerată de mine, unde ai un buton de donații (fie el o donație one-time la finalul articolului, fie un subscription prin patreon sau whatever)… e un principiu care funcționează, de exemplu, de minune pe partea de streaming (am cunoștiințe care câștigă câteva mii bune de euro pe lună din streaming). Ideea e că oferi în felul ăsta fiecăruia posibilitatea de a plăti cât dorește, fără însă a obliga pe nimeni la nimic și fără a face niciun compromis în ceea ce privește „politica editorială”. Poate sunt eu nerealist acum, dar cred că dacă cineva care crează conținut de calitate ar încerca abordarea asta ar putea să aibă surprize chiar plăcute.

  18. Oana Jujeu spune:

    După câțiva ani de ucenicie prin diverse agenții de publicitate am păstrat un singur sfat pentru blogging: capătă experiență în domeniul ales și creează conținut de 10 ori mai bun decât ceea ce există.

  19. Toni spune:

    Ce de prostie. Mai rau ca cerseala de click.

  20. Tudor spune:

    Bloggingul seamănă cu busking-ul, nu cu voluntariatul sau cu cerșetoria.

  21. Kovács spune:

    Câștigul unui blogger este direct proporțional cu câștigul cititorilor săi datorat lecturii blogului său.

    Inainte să începeți să vă frecați mâinile gândiți-vă cât au câștigat prietenii voștri în plus pentru că au citit ce ați scris pe blog. Uitați de toate minciunile cu influenceri online dacă vreți să câștigați bani din blog. Ca să obțineți profit aveți nevoie de parteneri, de persoane dispuse să investească timp ca să citească ce ați scris. De persoane care vă consideră un model. Care stau aproape de voi pentru a învăța cum să prospere.

  22. Bogdan Copaciu spune:

    Cand eram in tara aveam doua bloguri in romana – unul personal la care tineam la eticheta si unul anonim lipsit de scrupule. Pe amandoua postam la fel de des. Care credeti ca avea traficul mai mare? Niciuna dintre agentiile de publicitate cu care am colaborat nu mi-a cerut top 10 expresii care mi-au adus trafic din motoarele de cautare sau subiectele dezbatute pe retelele de socializare care mi-au aduse cea mai mare vizibilitate. Toate au vrut rapoarte finale. Detaliile erau lipsite de importanta.

    Cum ar fi, de exemplu, daca google ar selecta bannerele afisate pe un blog in functie de proportia in care apar anumite expresii? Domina „idiot” pui bannere de 0.00000001 euro. Domina „prieten” pui bannere de minim 1 euro. Sau – comisionul pentru bannerele afisate pe paginile cu caracter educativ sa fie minim. Sau – in formularul adwords sa fie adaugat un camp pentru nivelul de atica al siteutilor unde vrem sa ne fie afisate bannerele.

  23. Tudor spune:

    Imi place ideea cu selectarea bannerelor în funcție de specificul și calitatea blogurilor. Mie îmi convine. Poate după ce termină cu eliminarea site-urilor care monetizează online știrile false vor trece și la descurajarea celor care fac bani de pe urma prostiei omenești.

  24. Tudor spune:

    Este cu dus și întors. Mai ales într-o comunitate în care banu’ încă mai este la loc de cinste. Uite, de exemplu, sunt bloguri care promovează lectura de cărți tipărite. De la cărți pentru copii, beletristică și cărți pentru grădinărit. Ce profit vrei să obțină cititorii lor?

  25. Nicoleta Szakacs spune:

    Există mai multe instrumente și tehnici de monetizare a unui blog. Directe sau prin intermediar. Este indicat ca bloggerul să învețe cum să le folosească eficient și cum să-și valorifice personalitatea. Să învețe cum să rămână în amintirea cuiva drept un blogger cu care merită să discuți. Pe blog și pe la evenimente.

  26. Tudor spune:

    Mulțam’. Un preț ridicat se poate negocia doar dacă este susținut de ceva cu o valoare mai mare. De la identitate, comunitate, nivelul discuției și până la aspectul blogului.

  27. Ana Bubuca spune:

    Inainte să-mi finalizez planul de marketing pentru propriul business am citit zeci de articole despre potențialul comunităților online active strânse în jurul unor bloguri. Cei care privesc blogul ca pe o sursă online de venit rapid se înşeală amarnic. Veniturile încep să apară după ore de studii și de muncă. La care se adaugă o investiție financiară minimă.

  28. Bogdan spune:

    Vrei să faci bani din blog? Cere-i! Cerșește! Roagă! Propune! Ofertează! Invață ce este CTA! Invață cum să generezi rezultate și vei rămâne uimit când îți vei privi extrasul de cont la sfârșit de an.

    Cerșitul de click-uri este o formă de monetizare acceptată în anumite comunități. Ține de educație. Se direcționează câțiva cenți / click dintr-un buget de publicitate drept mulțumire pentru aportul adus bunăstării comunității respective. Autorul este motivat financiar să continue. Cititorul își actualizează cookies. Publisherul a sprijinit o activitate CSR confirmată individual de către membrii comunității și a bifat în istoricul de navigare de pe câteva device-uri.

  29. Yura spune:

    Beneficiile datorate unui blog sunt mai presus de încasările din advertoriale, afiliere, adsense, donații și vânzări de produse proprii. In satul din care am fugit în copilărie icoană ne era fapta bună. Seara ne rugam ca fapta bună din timpul zilei să rodească. Ne rugam ca lumina să triumfe în fiecare gospodărie din satul nostru.

    Blogosfera este glasul comunității. Este singurul loc de pe internet unde ne este permis să scriem cu bun simț ce dorim. Cu ajutorul ei putem crește valoarea comunității. Putem îmbunătăți caracterul membrilor ei. Putem crește nivelul de educație. Putem fi mai buni. Putem atrage investiții.

    Am scris aceste rânduri cu gândul la copiii mei stabiliți în străinătate. Au căutat evoluție și au găsit involunție.

Postează un comentariu


Facebook
Parteneri
© Stau pe net