staupenet

Cât sunteți dispuși să plătiți pentru un conținut de calitate?

Publicitate
6 nov. 2016

Oamenii au început să conștientizeze limitele conținutului gratuit de pe internet.

Tăranii au obiceiul de a-și da cu părerea despre performanța unui anumit soi de pom fructifer abia după ce acesta supravețuiește în livadă câțiva ani. Il îngrijesc ca pe toți ceilalți pomi și așteaptă să vadă cum face față condițiilor din zona noastră. Vor să vadă cum face față vara caniculei și iarna gerului. Cum leagă florile. Ce gust au merele. Cum rezistă în depozit. Abia după câțiva ani, când au adunat suficiente dovezi, spun dacă au făcut o alegere bună sau una mai puțin inspirată.

Când am participat pentru prima dată la un workshop la o discuție despre conținutul plătit pe internet, o persoană a spus că ne vom da seama de valoarea conținutului plătit abia după ce vom începe să înregistrăm primele pagube. Cu cât va dura mai mult, cu atât pagubele vor fi mai mari.

monetizare

Informația completă și corectă continuă să rămână la fel de importantă.

Informația face diferența dintre reușită și insucces. Internetul a adus doar o singură îmbunătățire acestui mecanism – a ușurat comunicarea dintre cel care dispune de informația respectivă și cel care are nevoie de ea. Această dorință stă la baza celui mai mare brand online. La început totul era gratuit. Apoi au venit cu o ofertă pentru cei care sunt dispuși să plătească pentru ca oferta lor să fie în fața altor oferte. Intre timp, oamenii au început să accepte faptul că o informație corectă și completă necesită o plată. Ce urmează? Urmează să se dezvolte o nouă formă a internetului – cel cu plată.

Această tendință este favorizată, conștient sau nu, de către blogosferă. Ce faceți când căutați o informație și dați peste 10 blog-uri de calitate îndoielnică? Mai căutați pe alte 10 în speranța că veți găsi gratuit ce căutați sau accesați un website cu plată unde știți că veți găsi exact ce vă trebuie?

Ideal ar fi ca informația postată gratuit pe bloguri să aibă și o calitate ridicată.

Stiți cât timp necesită redactarea unui articol bazat pe documentare și proprie experiență? Fiecare blogger poate să scrie zilnic 4 – 5 articole despre ce a visat dimineață. Tastează cu voce tare, vorba unui prieten. In loc să gândească doar pentru el, tastează. Provocarea începe abia din momentul în care se decide să scrie un articol bazat pe documentare online și offline, să pună cap la cap informațiile și să ajungă la o concluzie. Necesită timp și capacitate de analiză. Un blogger voluntar nu și le poate permite întotdeauna. Un blogger profesionist păstrează rezultatul final pentru un proiect plătit.

Interesantă este și atitudinea unora față de advertorialale postate contra-cost de către bloggeri. Vor să le evidențiem în titlu (să punem P) ca nu cumva să le acceseze din greșeală. De parcă la tv suntem avertizați că este spot publicitar când schimbăm postul. Sau jurnaliștii care una pun în titlu și alta în conținut? Ei au voie? Toate criticele sunt îndreptate către bloggeri. Noi să fim exemplul pozitiv, pe banii și timpul nostru.

Bloggerii au început să se mai deștepte. Vrei mai mult, plătești! Da, este ideal ca informația postată pe bloguri să fie de calitate ridicată, gratuită ca să o poată citi toți care o pot folosi ca să câștige sau să economisească bani, fără drepturi de autor ca să poată fi preluată de cei plătiți la știre difuzată. Si așa va rămâne atât timp cât cititorii dau un ban celui care stă cu mâna întinsă la semafor dar refuză să posteze măcar un mulțumesc la un articol care le-a fost de folos.

Publicitate
Publicitate
  1. Tudor spune:

    sistemul pay per view este depasit 🙂 viitorul apartine continutului gratuit a carui vizualizare ii aduce profit autorului din alta surse – pana acolo e cale lunga, dar este singura optiune pe care eu o intrevad n acest moment

Postează un comentariu


Facebook
Parteneri
© Stau pe net