staupenet

Ce urmează după sfârșitul monetizării prostiei omenești pe internet?

Publicitate
23 Aug 2016

Sfârșitul monetizării prostiei omenești pe internet este aproape. Ce urmează după? Monetizarea unei alte prostii sau a omeniei?

Când vine vorba despre monetizare în mediul online, indiferent că ne limităm doar la blogosferă sau ne raportăm la campanii mai complexe în social media, toată lumea vrea cifre. Trafic pe blog. Vizitatori unici pe lună. Prieteni pe rețelele de socialiare. Interacțiune. Comentarii. Distribuiri. Poziția în google după cuvinte cheie. Toți vor cifre. Aceste cifre sunt de fapt o groapă adâncă în care cad cei mai mulți bloggeri începători. Primii care cad sunt cei care se bazează doar pe articolele postate în urmă cu 3 – 4 ani și care nu consideră benefice participarea la evenimente offline unde pot afla păreri la cald.

De exemplu, la Social Media for Parents din acest an, în timp ce ni se spunea clar că agenția se bazează pe cifre, la masa alăturată se discuta despre susținerea pioneratului online. Pioneratul nu generează cifre mari, dar schimbă traiectoria unor tărtăcuțe către o direcție pe care ne-o dorim cu toții. De la simpli bloggeri, la oamenii din agenții și administratorii agenților economici. Progresul ar fi mai lent în lipsa acestui pionerat. Cine ar trebui să-l susțină? Blogerii voluntari? Agențiile de publicitate? Agenții economici? ONG-urile? Instituții ale statului? Fiecare dintre noi?

prostie-omeneasca

Cei care doresc să-și monetizeze blogurile peste un anumit nivel, de dragul cifrelor, acceptă să apeleze la diverse trucuri pentru a se putea menține pe val și evită subiectele care nu apar în anumite liste. Atenție – rog să se facă clar diferența între bloggerii care se bazează doar pe trucuri generatoare de trafic și bloggerii care mai investesc timp și bani în blog. Mai devreme sau mai târziu, cei din prima categorie sunt obsorbiți de gaură neagră a blogosferei și dispar. Ceilalți așteaptă o zi în care valoarea câștigului obținut prin mijloace cinstite le va fi suficient pentru a renunța la trucurile buclucașe.

Din fericire, sfârșitul monetizării prostiei omenești pe internet este aproape. Au venit din spate generații noi de bloggeri care și-au impus propriile valori. Fără scandaluri fictive între bloggeri de dragul publicității reciproce, fără promovare a non-valorilor, fără participare la discuții lipsite de omenie.

Inclusiv în interiorul unor agenții de publicitate și departamente de marketing au avut loc câteva schimbări. Parcă și spoturile tv au început să se plieze noilor așteptări.

Tendința este clară. In curând vom scăpa de monetizarea prostiei omenești. Cu ce o vom înlocui? Cu monetizarea prostiei sub o altă pălărie sau cu monetizarea omeniei?

Suntem noi capabili să facem profitabilă monetizarea omeniei?

Aici e aici. Ca să putem face profitabilă monetizarea omeniei ar trebui ca fiecare dintre noi sa-și aducă aportul într-un fel sau altul. Cineva spunea că singurul mod de a stopa monetizarea prostiei este să contribuim la dezvoltarea monetizării concurenței. Nepăsarea este o formă de complicitate deoarece prostia omenească se dezvoltă de la sine. Omenia are nevoie de susținere. Așa-i legea Providenței.

Ați citit un articol în blogosferă care v-a fost de folos? Mulțumiți-i autorului printr-un comentariu. Recomandați-l prietenilor pe rețelele de socializare. Dacă blogul conține bannere publicitare dați un click pe ele. Aceste acțiuni se adună și conduc la obținerea cifrelor despre care am vorbit la început.

Dacă treceți nepăsători mai departe nu aveți nici un drept să vă plângeți de prostia omenească din jurul vostru. Repet – prostia omenească se dezvoltă de la sine. Omenia are nevoie de susținere.

Hai să sprijnim omenia. Hai să-i sprijinim pe cei care sprijină omenia.

Publicitate
Publicitate
  1. Mirela Coman spune:

    Ai dreptate. Am urmarit si eu Social Media for Parents si sper sa vedem in curand schimbari. Cel mai important cred ca este sa gasesti canalele de promovare potrivite.

  2. Mirela Coman spune:

    Asa este. Eu cred ca este important sa gasesti canalele de promovare adecvate pentru fiecare articol. Majoritatea folosim aceleasi grupuri in care postam articolele, dar scriem despre teme si domenii total diferite.

  3. Tudor spune:

    Eu am ajuns la concluzia ca si noi avem nevoie de o schimbare de mentalitate. Cum ar fi sa postam cate un comentariu la fiecare articol unde stam mai mult de 2 min?

  4. Vlad spune:

    Ar fi pierdere de timp pentru cei obsedati de performanta.

Postează un comentariu


Facebook
Proiecte
Parteneri
© Stau pe net