stau pe net internet

Cum să câștigi bani alături de cei care fac comerț electronic dincolo de banal

26 Iul 2017

In rândul celor cu cupe de șampanie în mână circulă o vorbă „nu contează ce știi, contează pe cine știi”.

comert electronic

O parte dintre bloggerii români care au reușit să deslușească tâlcul acestei vorbe vor fi prezenți pe 24 – 25 octombrie ac la TeCOMM în Cluj. Ei au încetat să-și mai piardă timpul pe la evenimente care bat pasul pe loc. Ei vor să se mențină în prima linie. Si pentru a se menține merg acolo unde se pot întâlni cu alte persoane care își respectă timpul la fel de mult ca și ei. Invață unii de la alții. Se ajută reciproc. Pun bazele unor proiecte comune. La fel ca și înainte. Singura diferență este nivelul. Paharul cu lapte cu miere a fost înlocuit cu o cupă de șampanie.

Nu întâmplător în articolul Dacă vreți să mănâncați la masă, ridicați-vă de pe podea am folosit o poză cu două pahare de șampanie. Puțini dintre voi au fost atenți la locație. Fundalul. Cadrul. Nu era într-un birou cu agendele în fundal. Era pe plajă. Litoral. Concediu. Familie. Familia este la ultimul nivel al mesei respective. Respect. Confort. Conștiință. E simplu.

E simplu. Dar ca să ajungem acolo trebuie să lăsăm în urmă frustrările și o bună parte din educația primită. Le lăsăm în urmă și începem să învățăm ce așteptări au de la blogosferă cei care fac comerț electronic dincolo de banal. Nu mai tragem cu ochiul. Nu mai furăm meserie. V-am spus că un blogger își va dezvălui doar secretele pe care le puteți observa și singuri. Cei care vrem să fim în prima linie ne ridicăm din scaun, conducem sute de km (sau zburăm) și întrebăm. Strângem mâini și întrebăm.

Pe la unele evenimente am observat că este obiceiul să ne prezentăm înainte să adresăm o întrebare. O prezentare mai lungă decât întrebarea banală. Ce este mai important? Prezentarea sau răspunsul la întrebare? Eu prefer evenimentele la care cei prezenți au venit ca să obțină răspunsuri. Si să cunoacă oameni.

Am fost întrebat de ce stau pe net pe acest blog. Priviți fotografia de mai sus! Blogul meu este acolo unde-i șade cel mai bine. Menținerea acelei poziții este adevărata mea provocare. Dacă vreți să mergem pe același drum vă recomand să ieșiți din banalitate.

TeCOMM eCommerce Conference&Expo

comert online

Peste 2500 proprietari ai magazinelor online și profesioniștii din industrie fac parte din comunitatea TeCOMM, cu scopul de a-și cunoaște mai bine oportunitățile de dezvoltare și de business.

Samuel Laurinkari, Head of EU Affairs în cadrul eBay, transmite în cadrul evenimentului de eCommerce principalele modele comerciale ale secolului 21 și modalitățile prin care magazinele online devin relevante la nivel global. Înainte de a se alătura uneia dintre cele mai mari companii multinaționale în comerț electronic, Samuel a lucrat în relații guvernamentale pentru LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.

Piața de fashion retail din România a cunoscut o creștere accelerată, astfel că în 2016 a fost estimată la 3,13 miliarde de euro, fiind susținută de peste 18.000 de retaileri din industrie, potrivit MKOR Consulting. Pentru a aduce un plus valoare industriei de fashion, TeCOMM include în acest an conferința The Catwalk Stage din 24 octombrie dedicată exclusiv retailerilor care activează în această industrie.

TeCOMM include în 24 octombrie și master class-ul SEO susținut de specialistul Ovidiu Joița (Owner iAgency) care are o experiență de peste 17 ani în marketing și publicitate online. Master class-ul SEO va include tematici axate pe ce se află în spatele paginii web Google.com, indexarea Google, analiza și strategia SEO, optimizare on/off page sau KPI pentru serviciile SEO.

Manuel da Costa, fondatorul Effective Experiments, prezintă în cadrul noii secțiuni Entrepreneurship Stage una dintre soluțiile ghidate de A/B testing pentru business-urile din online sau pentru echipe performante. Manuel practică CRO de 5 ani și a colaborat cu numeroase companii de comerț electronic pentru a le îmbunătăți conversiile și veniturile. Forumul de discuții din cadrul Entrepreneurship Stage reunește proprietarii de magazine online care doresc să își dezvolte business-ul online.

Pentru cei aflați la început de drum, organizatorii au pregătit secțiunea Start-up Area care cuprinde workshop-uri dedicate pe teme de interes precum: alegerea platformei online, creșterea brandului, online marketing sau conversii.

TeCOMM eCommerce Conference&Expo are loc între 24-25 octombrie la Grand Hotel Italia***** din Cluj-Napoca și reunește peste 350 proprietari ai magazinelor online și profesioniști din industrie.

Înscrierile continuă pe site-ul oficial: www.cluj.tecomm.ro.

Evenimentul este organizat de Libero Events, agenţia de evenimente şi PR, B2B şi B2C din România.

  1. Fain!
    Felicitări!
    Acesta este genul de publicitate pe care merită să îl practici.
    Câştigurile vin din altă parte.
    Să auzim de excelenţă!

    • Tudor spune:

      Mulțam pentru răspuns. Câștigurile cele mai mari vin din altă parte în blogosferă. Si un covrig primit în dar de la o brutărie este tot un câștig. Un câștig cu o valoare materială imediată mai mică, dar tot câștig rămâne.

  2. Ana spune:

    Măi, Tudor, tu zici totul așa de bine și de adevărat, încât nu-mi rămâne să zic decât Felicitări!

  3. Mi se pare utila informatia, desi ma cam chinui sa inteleg. Sunt destu de atehnica si nu prea inteleg care e treaba cu evenimentu; asta, dar am deschis linkul si promit sa ma documentez. Facem gasca la Cluj, sa inteleg?

    • Tudor spune:

      TeCOMM este un eveniment dedicat proprietarilor de magazine online și profesioniștilor din industrie. Recomand acest eveniment bloggerilor care doresc să învețe direct de la cei din comunitatea TeCOMM ce se așteaptă din partea lor. Vrem să învățăm cum să ne monetizăm blogurile? Hai să stăm la aceeași masă cu cei care câștigă bani din comerțul online românesc!

  4. Ana spune:

    Rezonez. Super util articolul!😀

    • Tudor spune:

      Mulțumesc. Cu care parte ai rezonat mai bine? Cu cea în care am spus că familia se află la ultimul nivel sau cu cea în care v-am sfătuit să ieșiți din banalitate?

  5. Ori îți faci magazin online ori îmi scapă ceva. O fi căldura de vină. Dar până în octombrie sigur se răcorește și îmi revin sau mă dumiresc ce și cum. Bine că am aflat de eveniment;)

    • Tudor spune:

      Ai mers prea departe. Pe lista mea actuală cu priorități nu figurează un magazin online. Intenția mea a fost să vorbim despre monetizarea blogurilor la un alt nivel. Ne-am obișnuit să ne vedem de ale noastre, să scriem, să scriem, să scriem și să așteptăm ca alții să vină și să ne propună o colaborare. De ce să nu mergem mai departe? De ce să nu mergem și noi acolo unde se întâlnesc cei care vor să învețe cum să facă și mai mulți bani din comerțul online românesc?

      De exemplu, puțini bloggeri fac diferența dintre un articol cu așteptări seo pe termen lung și unul cu așteptări imediate de promovare. De partea cealaltă, puțini administratori de magazine online înțeleg cât de importante sunt discuțiile generate de articolele pe care le plătesc să apară în blogosferă.

  6. Adriana spune:

    Multumim de informatii! Am deschis link-ul si ma document mai de-aproape!

  7. Alina spune:

    M-am inscris si eu la partea de start-up, ne vedem acolo! Tu ai mai participat sau e prima dată?

  8. Irina Schmitz spune:

    Un oraș în care aș vrea să locuiesc. Clujul! Cujenii, molcomi așa cum îs ei, fac într-un an cât alții în zece. Sunt deja cu un picior un viitor.

    • Tudor spune:

      Pe noi ce ne oprește să le urmăm exemplul? Eu am rămas la concluzia că oamenii sfințesc locul. Acolo unde oamenii sunt cumpătați își aleg administrația cu responsabilitate, execită presiune pe ei și între campanii electorale, îi trag de mânecă pe cei lipsiți de omenie care le perturbă liniștea. Restul vine de la sine.

  9. Raluca Badita spune:

    Felicitari! Cluj e departe de mine. Sunt sigura ca vei afla multe informatii utile.

    • Tudor spune:

      Si de mine e cam departe. Si n-am nici autostrăzi. Văd eu cum fac. Deocamdată mă gândesc dacă să plec singur sau să le iau și pe ele cu mine. La întoarcere eu le spun ce am învățat despre comerțul electronic și ele îmi spun cum e prin magazinele din Cluj. Vedem noi cum procedăm până la urmă.

  10. Flavia spune:

    Multumesc pt informatii! Suna tare interesant. In perioada respectiva voi fi la Cluj asa ca urmeaza sa ma documentez. Ma simt putin pe langa subiect, dar tot ma intereseaza evenimentul 😉

    • Tudor spune:

      Dacă vrei să vii mai așteaptp puțin cu biletul. Incerc să obșin un cod de reducere pentru cei care poposesc pe prispa mea online.

  11. Diana spune:

    Da, e bine să învățăm despre automatizări și tot restul, și despre investiții, într-acolo mergem, iar fără investiții nu poți face profit.
    Merci de info!

    • Tudor spune:

      Important este să fil alături de cei care vor să evolueze. Să-și crească profitul. Să mai citească o carte. Să-și mai facă un prieten. Să mai sta câteva zile cu familia în concediu.

  12. Denisa Manica spune:

    Foarte interesantă perspectiva! Şi cred că ai dreptate, ar trebui să ne mai deschidem puţin orizonturile şi să participăm şi la altfel de evenimente decât cele dedicate exclusiv blogging-ului. Mi-ai dat de gândit! Nu am văzut Clujul până acumşi asta ar fi o oportunitate! 🙂
    Mulţumesc pentru info!

    • Tudor spune:

      Poate bem o cafea împreună în Cluj. Am mai trecut pe lângă Cluj de câteva ori, dar timpul nu mi-a permis să mă opresc. Toate la timpul lor.

  13. Ana spune:

    Foarte util. O sa ma documentez sa vad daca e si pentru mine 🙂

  14. vavaly spune:

    am participat la un seminar de genul asta, dar era mai mult pe parte de e-comerce, nu prea a fost despre blogging si promovarea magazinelor pe bloguri. dar am aflat lucruri utile chiar si asa despre cum functioneaza un magazin online, cum se cauta noi solutii de atragere clienti si multe altele. unele se pot aplica si pe partea de blog chiar.
    faza e ca devine o lume tot mai complexa asta a online ului si nu prea ai cum sa functionezi fara sa fii informat si sa participi la ceea ce ai ocazia.
    felicitari si asteptam sa ne povestesti ce ai invatat acolo 🙂

    • Tudor spune:

      Am spus ca este un eveniment la care participă proprietari ai magazinelor online și profesioniștii din industrie. Nu mă aștept să întrebe nimeni din sală ceva despre bloguri. In schimb, sunt sigur că voi avea de învățat despre nevoile acestora. Despre ce așteptări au din partea celor care se ocupă de promovarea magazinelor lor online. Suntem sfătuiți să scriem povești în care să aducem vorba și despre un produs. Eu cred că ei așteaptă ceva mai mult din partea noastră.

  15. Nic Popescu spune:

    Multumesc. E o idee foarte buna, ma poate scoate din pasivitate!

digital parenting
16 Oct 2017

In timp ce noi, adulții, discutăm despre tributul impus de către Big Brother, tinerii americani au devenit sceptici privind libertatea   …

deontologie online
9 Oct 2017

Suntem dezamăgiți când ne vedem prietenii și concetățenii dependenți de smartphone, dar ne optimizăm non stop conținutul pentru smartphone. La   …

tecomm
9 Oct 2017

Agenda preliminară a evenimentului, precum și subiectele de discuție propuse pentru fiecare panel în parte pot fi găsite pe site-ul   …

familie
8 Oct 2017

Inteligența parentală se cultivă. Se ia ce se moștenește de la părinți și se pune la inimioare și în tărtăcuțe   …

8 Oct 2017

Cazanele termice pe lemne Stropuva, produse în Lituania, sunt primele cazane din lume dezvoltate și patentate cu ardere de tip   …

civil online
8 Oct 2017

Curtea de Apel Bucureşti a decis că fapta unui domn care a postat pe Facebook de pe contul personal infomații   …

Wordpress pentru toNti
3 Oct 2017

Folosiți pluginul Yoast SEO și încă mai aveți /category în adresa url a paginilor din arhiva blogului? Vă recomand să   …

digital parenting
2 Oct 2017

Băieți, să aveți încredere în ce vă spun părinții, nu în ce vedeți în unele spoturi tv. Măi, băieți. Pe   …