De ce unii bloggeri se feresc de multinaționale și de advertoriale ieftine

09.11.2018

În mod cert ați participat și voi cel puțin o singură dată la o discuție despre vina multinaționalelor pentru starea jalnică în care am ajuns. Pe de altă parte, câți dintre voi aveți curajul să postați advertoriale ieftine?

multinationale

De ce am ajuns să avem o părere proastă despre multinaționale?

Pentru că nouă nu prea ne convine când vine cineva la noi și începe să emită pretenții vizavi de responsabilitate. Mai ales atunci când nu „ne iese” și nouă nimic. Dacă ne iese, ne prefacem că nu am văzut anumite detalii care le permit să-și urmeze scopurile. Spuneți-i cum vreți. Eu îi spun complicitate. Știi, dar preferi să nu știi. Timpul trece, leafa se virează, pensia specială se apropie la tinerețe.

Nu ne convine nici când începem să le dibuim viziunea pe termen lung. Noi preferăm fișa zilnică de supravețuire. Acea fișă lipsită de sarcini. Fără obligații. Fără sincronizare. Fără termene limită de execuție. Dacă se poate și fără prezență ar fi și mai bine.

Dar nu ne convine nici când un producător local își încetează activitatea. Bietul de el. Nu a avut loc de multinaționalele care au acaparat toată piața.

Mai nou, nu ne place nici pentru că selectează oameni din țară, îi specializează la locul de muncă și apoi îi trimite la filialele din alte țări.

De ce ne ferim de advertorialele ieftine?

Ne ferim de ele pentru că, în primul și primul rând, nu dă bine alături cu cele plătite de multinaționale. Cum poți să pui alături un produs aflat la început de drum cu unul cu experiență peste mări și țări? Nu merge. E ca și cum ai pune pe acceași masă un pahar cu whisky din porumb alături de un țoi cu palincă din prune.

Nici din punct de vedere seo nu este indicat. Prezența unui link către un website cu o calitate redusă poate avea urmări neplăcute. Dacă mai are și un istoric online haotic chiar că ne-am dat foc la valiză.

Nu mai suntem pișcotari. Acum suntem bloggeri. Vrem doar advertoriale atent selectate. De preferat, advertoriale care vin la pachet cu produse în test sau cadou, invitații la diverse evenimente interne sau externe, cu alte contracte adiacente de prestări servicii.

Concluzie

La mine unul cele două concluzii se cam bat cap în cap. Pe de o parte, ne exprimăm sprijinul pentru cei mai mici de buget, dar alegem colaborarea exclusivă cu cei ce dispun de bugete mai mari de publicitate în mediul online.

Rog a se face clar diferența dintre cei mai mici de buget și cei mai mici de îngeri. A sprijini o activitate mai mică nu înseamnă a susține prostia omenească. Nu am înțeles și nici nu cred că voi putea înțelege vreodată cum poate o firmă care angajează foarte des doar persoane lipsite de experiență să ofere servicii la un nivel ridicat de profesionalism.

Aștept generația care va conștientiza faptul că adevărata putere stă în mâinele ei, a comunității, și ne vom comporta ca atare. Atât timp cât și noi una zicem și alta facem și ei vor proceda la fel. Doar că la un nivel mult mai ridicat și cu efecte pe un termen mai lung.

Postează un comentariu