Geoblocarea va fi interzisă în spațiul comunitar UE începând cu 3.12.2018

27.11.2018

Următoarele norme sunt extrase din „Regulamentul privind geoblocarea”, care va intra în vigoare la 3 decembrie 2018. Acest regulament face parte din „Strategia privind piaţa unică digitală”.

geoblocarea

Deși aveți libertatea de a defini termenii și condițiile generale de vânzare, inclusiv limitările în materie de livrare, toți clienții dumneavoastră din UE trebuie să beneficieze de același acces la produse ca și clienții locali.

Dacă oferiți prețuri speciale sau anumite condiții de promovare ori vânzare, acestea ar trebui să le fie accesibile tuturor clienților, indiferent de țara UE în care se află, de naționalitate, de locul de reședință sau de locul de desfășurare a activității.

Aceste norme vizează tranzacțiile on-line și off-line, atâta timp cât vânzările se efectuează către utilizatorul final (persoană fizică sau întreprindere care nu intenționează să revândă, să transforme, să proceseze, să închirieze sau să subcontracteze achiziția).

Accesul la interfețele online

Clienții trebuie să aibă posibilitatea de a accesa orice versiune a site-ului dumneavoastră – de exemplu, un client care se conectează din Italia ar trebui să poată naviga pe site-ul spaniol, dacă introduce adresa URL a acestuia, fără a fi redirecționat automat către versiunea italiană. Clienții trebuie să aibă posibilitatea să își dea consimțământul înainte de a fi redirecționați și să și-l retragă în orice moment.

Vânzarea de servicii prestate pe cale electronică

Dacă oferiți un serviciu de livrare, trebuie să vă asigurați că și clienții stabiliți în țări din UE în care nu furnizați un astfel de serviciu au dreptul de a comanda produse de pe site-ul dumneavoastră și de a se ocupa ei înșiși de livrarea sau ridicarea produselor respective.

Raportarea privind circulația mărfurilor

Dacă desfășurați pe teritoriul UE activități de export și/sau import care depășesc o anumită sumă, va trebui să furnizați un raport statistic privind fluxurile dumneavoastră comerciale în interiorul Uniunii.

Pragurile de la care raportarea devine obligatorie sunt stabilite anual de fiecare stat membru al UE (de obicei în ultimul trimestru) și se aplică pe tot parcursul anului calendaristic următor. Există praguri separate (care ar putea fi diferite) pentru exporturi (ieșiri) și importuri (intrări).

Geoblocarea și România

Am urmărit cu interes această știre cu teamă ca nu cumva țara noastră să facă obiectul unui capitol special. Știm cu toții că a fost o perioadă destul de lungă în care noi am fost considerați oaia neagră în acest domeniu, din câte am înțeles, pe bună dreptate. Deocamdată, această încredere ne onorează.

Postează un comentariu