Optimizarea SEO – singura șansă de reușită a businessurilor online

22.02.2018

Anual, câteva mii de antreprenori români pornesc un business online, în timp ce alte câteva mii de oameni de afaceri își lansează afacerea fizică și în mediul digital. Astfel, competiția pentru poziționarea site-urilor pe prima pagină din Google este acerbă, indiferent de domeniul la care facem referire.

seo

Aproximativ 90% dintre startup-urile online eșuează din cauza lipsei unui plan de marketing pe termen mediu și lung. Acest procent uriaș de nereușită a afacerilor ne confirmă faptul că pregătira antreprenorilor pentru ceea ce presupune promovarea în mediul online este una precară. Lupta invizibilă pentru vizibilitate în mediul digital este practic necunoscută pentru cei mai mulți dintre ei. Dacă mijloacele de promovare din offline sunt cât de cât vizibile pentru cei care care au ochi să le observe, în mediul online această bătălie este extrem de complexă. Câștigători sunt cei care au înțeles că rezultatele stabile se obțin în timp. Pe cei care se lasă ademeniți cu promisiuni mărețe obținute peste noapte îi vom regăsi la fel de repede în rândul celor care se vor mulțumi doar cu o nouă experiență.

Deși se spune că „dacă nu ești pe internet, nu exiști” reușita nu vine la pachet cu simpla lansare a unui site. Acesta trebuie să ajungă acolo unde publicul tău țintă, adică potențialii clienți, caută ceea ce voi oferiți și să fie pregătit să discute cu aceștia. Nu cred că mai este nici un secret pentru nimeni că, între timp, ei au devenit mai educați. Au înțeles că dacă tastează o expresie cât mai apropiată de cerințele lor cu atât probabilitatea de a li se afișa o selecție mai eficientă este mai mare. Tocmai din acest motiv, primul pas al unei campanii de seo este întocmirea unei liste realiste cu grupuri de cuvinte. In anumite cercuri unde se discută frecvent despre promovare online mi-a fost dat să aud de mai multe ori expresia „a alergat după potcoave de cai morți”.

SEO vă poate ajuta să vă poziționați cât mai sus în Google

Să apari în Google nu este totul. Cel mai mult contează unde anume te poziționezi în rezultatele motorului de căutare. Pagina 2, de exemplu, este inutilă pentru cei care urmăresc profit maxim. Statisticile arată că 75% dintre utilizatori nu merg niciodată mai departe de prima pagină afișată de Google, astfel că pagina 2 (în care oricum s-ar putea să fie destul de greu să ajungi) nu îi avantajează pe cei care doresc să facă parte din primul pluton.

Mai mult decât atât, pe măsură ce online-ul se dezvoltă tot mai mult, nici măcar poziția de pe prima pagină din Google nu mai este suficientă. Cele mai mari lupte se dau, de fapt, pentru primele 3 poziții pe care motorul de căutare le afișează organiz pe prima pagină cu rezultate. Acum, prima pagină din Google cuprinde 4 rezultate plătite și 10 gratuite – la orice căutare a unui utilizator sunt afișate, în total, 14 website-uri.

Din acest motiv, cei care au înțeles importanța unei bune poziționări în Google și-au stabilit ca principal scop să ajungă în top 3 rezultate afișate în mod organic (sau, altfel spus, natural / gratuit) și să-și stabilizeze poziția. Vă reamintesc că seo se bazează pe speculații. Nu există o listă cu itemi de îndeplinit. Cine bifează mai mulți înaintează mai în față – nuuuu. Atunci când decide să afișeze o pagină web înaintea unei alte pagini google se bazează pe câteva sute de algortmi aflați într-o continuă schimbare. Cei care își adaptează primii tehnicile de promovare pot ține primul pluton. Ceilalți …

Iar ca acest scop să fie atins, este nevoie de SEO, adică de optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare.

Apelați la o agenție care oferă servicii SEO profesionale

Vă spuneam mai sus că seo se bazează pe câteva sute de algoritmi. A optimiza un website din punct de vedere seo înseamnă a cunoaște câți mai mulți dintre ei, a le urmări evoluția și a lua rapid măsuri când ordinea priorităților se schimbă. Nu de puține ori, cu anumite riscuri. Exact. Cu anumite riscuri. Sunt persoane care se feresc să discute și despre riscurile existente în acest domeniu, dar existența lor este confirmată de creșterea agențiilor specializate pe remedierea efectelor negative datorate unor decizii greșite. Istoricul unui website este unul dintre principalii algoritmi avuți în vedere de către google.

Pentru a vă asigura că veți beneficia de o campanie de optimizare pusă la punct cât mai bine vă recomand să apelați la servicii SEO profesionale oferite de agențiile de profil. AdMarks Media, spre exemplu, este una dintre agențiile românești de marketing digital specializate pe servicii SEO. Vă poate ajuta atât cu un audit prin care veți afla de ce are nevoie site-ul vostru pentru a putea înainte în Google, cât și cu o strategie SEO bine structurată care să vă sprijine dezvoltarea businessul-ului.

Primul pas este să intrați pe google de pe calculatorul unui prieten și să fiți propiul client. Căutați-vă produsul sau serviciul de top! Pe ce poziție se găsește website-ul vostru? Dar cele ale principalilor concurenți?

  1. Bogdan Epureanu spune:

    Știu că este un advertorial (de fapt ai spus-o și tu singur prin categoria aleasă), dar, ca idee, cred că ideea de SEO (cel puțin în sensul tradițional) este una depășită. Algoritmii motoarelor de căutare au evoluat și acum, mai mult ca niciodată, conținutul de calitate și linkurile naturale sunt factorii care dictează în proporție de 95% pozițiile în motoarele de căutare. De fapt aș merge până acolo încât aș spune că singurele lucruri pe care trebui să le faci în materie de SEO e să te asiguri că nu faci lucruri greșite; în rest chiar nu mai e nevoie de liste de cuvinte cheie, de texte optimizate, de strategii de link building (cele din urmă pot reprezenta, mai degrabă, un factor de risc decât unul de câștig) sau de orice altceva. Pur și simplu asigurați-vă că siteul este ușor de navigat, că nu există probleme tehnice, că vă respectați vizitatorii cu un conținut de calitate, scris pentru vizitatori, nu pentru motoarele de căutare și care este relevant cu tema siteului, încercați să obțineți vizibilitate (vizitatori nu linkuri) și restul lucrurilor (linkuri, SERPs positioning, trafic) vor veni de la sine.

  2. Vlad spune:

    Advetorialele (articole cu link către un anumit website) nu sunt singura forma de articole platite. Pe un proiect extern postez contra cost articole aparent obisnuite, promovate dupa un anumit grup de cuvinte, cu un anunt adsense in interior (in content, nu in sidebar). Clientul are constant campanii de promovare unde selecteaza ca target exact acel grup de cuvinte. Randament maxim.

    Se mai poartă campanii de promovare. Sunt platit sa anunt ca firma x a lansat un produs nou. Dupa cateva saptamani sau luni sunt rugat ca in articolul respectiv sa adaug un link catre un anumit magazin online. Plan de promovare pe termen lung.

    Important este unde vrei sa ajungi, in cat timp si cat vrei sa ramai acolo. Solutii sunt pentru toate cerintele. Cu costuri pe masura. Aici este o maaare problema in Romania. Inteleg ca puterea locala de cumparare este pe ultimul loc in Europa, dar nu sunt de acord cu cei care au pretentia sa primeasca servicii seo de top la preturi modice.

  3. Adriana Vlase spune:

    Am lucrat cateva luni intr-o agentie locala de publicitate si am ramas uimita de lipsa lor de etica. Erau dispusi sa foloseasca orice metoda dosita de catre cunoscatori pentru o crestere de trafic. Ne tineau sedinte peste sedinte in care ni se spunea ca vom progresa doar daca le aratam clientilor cresteri bruste de trafic.

    Advertorialele erau printre putinele mijloace de promovare cat de cat ok. Bloggeri ce postati advertoriale trimise de agentii, verificati cu atentie fiecare pagraf. Asigurati-va ca ce postati este original. Verificati inainte si dupa cateva saptamani de la postarea articolelor. Ca sa nu aveti surprize neplacute mai tarziu.

    • Tudor spune:

      Au apărut agenții specializate pe eco clean. Eu am ajuns la concluzia că seo seamănă mai mult cu karma – nu poți anula în totalitate o acțiune din trecut. Ii poți doar diminua urmările negative.

Postează un comentariu