Un articol fără linkuri este precum ziarul lui părinte

23.02.2018

Fiecărui articol postat pe un blog îi stă bine cu linkuri. Puteți scrie acolo ce vă trece prin tărtăcuță, dar dacă reușiți să-i faceți rost de cât mai multe link-uri există posibilitatea de a-l transforma într-unul fruntaș în topul articolelor care vă aduce vizitatori pe blog.

linkuri

Puteți scrie un articol documentat, cu opinii ale altor bloggeri profesioniști din nișa respectivă, cu rezultatele unor teste personale, cu infografic, video și fotografii personale. Dar puteți scrie și despre cum v-a vărsat pisica cafeaua peste tastatură. Divertismentul a fost mai atractiv dintotdeauna decât știința. Important este să-i faceți rost de link-uri generatoare de trafic.

Am uitat să spun. De link-uri de la el în alte părți. Si către el din alte locuri.

Link-uri către alte articole concurente postate pe același blog

Spun concurente pentru că, de regulă, articolele respective au configurate cam aceleași cuvinte cheie în modulele seo. De preferat este să se respecte un plan de promovare online cu familii de expresii cheie, dar cine are timp să-l întocmească și, mai important, să se țină de el? In practică se regăsesc câteva expresii folosite excesiv.

Să revin. Cea mai comodă metodă este să adăugăm două – trei link-uri către unele articole personale mai vechi alese instinctiv. Din lipsă de timp trecem peste partea cu verificarea vizibilității acestora. Nu intenționăm să le ajutăm. Pur și simplu vrem doar să ne conformăm unor recomandări și să adăugăm link-uri în noul articol.

Am observat, inclusiv la mine, că aceste link-uri sunt puse în același stil ca la advertoriale. Link pe un cuvânt. Si gata, Nu vă spun că în articolul respectiv puteți găsi o discuție mai detaliată despre un anumit subiect. Sau să vă spun că am pe blog o categorie dedicată integral acelui subiect.

Puțin mai sus pe lista posibilităților se află linkurile către articole asociate unui articol. Sunt theme care le adaugă automat. Altele așteaptă să le adaugăm manual. Problema este că în cele mai multe situații aceste link-uri sunt adăugate separat. Nu sunt incluse în câmpul articolului și sunt interpretate ca atare.

Link-uri către articole postate pe alte bloguri

Concurente sau nu. Prieteni sau necunoscuți. De unde am copiat sau doar ne-am inspirat. De ce să-i ajutăm? De ce să punem link-uri către ei? Dintr-un singur motiv: bloggerii adevărați sunt persoane reale (în carne și oase, lipsiți de ai implantată în tărtăcuță) dependente de socializare. Bloggerii singuratici și anonimi sunt identificați rapid și marginalizați. Mai am câteva motive, dar acesta este cel mai important. Dacă n-ați pus în viața voastră un link către un alt blog este timpul să o faceți.

Aici e o mică chichiță. Sunt printre noi și vânători de pingling – acele link-uri care apar automat pe o pagină, lângă modulul de comentarii, dacă ați adăugat un link către ea. Unii abuzează de această facilitate. Alții sunt prea timizi ca să o folosească. Voi reveni în curând asupra acestui subiect.

Link-uri adăugate în articole mai vechi postate pe același blog

Câți dintre voi știți care sunt articolele de pe blog care vă aduc cel mai mult trafic? Si câți dintre cei care ați zâmbit pe sub barbă v-ați folosit de aceste articole pentru a susține un articol nou? Link-urile interne sunt de la nou la vechi, dar și de la vechi către nou.

Sunt situații în care link-urile din articolele mai vechi sunt cele mai importante. De exemplu. Ați participat anul trecut la un eveniment și ați scris un articol despre ce s-a prins de voi care a fost indexat foarte bine. După ce ați participat și la ediția din acest an, ați scris un nou articol. Sfatul meu este să intrați pe articolul de anul trecut și să adăugați o notă la final cu link către noul articol.

Link-uri adăugate la comentariile postate în blogosferă.

Sunt două posibilități.

Puteți pune link către o anumită categorie de pe blog la datele de contact. In loc să puneți link către prima pagină, puneți link către categorie. De preferat, către o categorie care are legătură cu subiectul articolului respectiv.

Profit de această ocazie pentru a-mi cere scuze bloggerilor cunoscuți și necunoscuți cărora le-am generat link-uri moarte după ce am șters de pe blog anumite categorii. Inainte să folosiți această facilitate, gândiți-vă de trei ori dacă denumirea și poziția categoriei respective este sau nu cea mai bună alegere.

A doua posibilitate este să adăugați link în interiorul articolului. Un singur link. Forma corectă cu titlu. Nu este etic să puneți rapid adresa url. Puneți titlul articolului cu link în blanck pe el. Binențeles, după ce ați scris cel puțin un paragraf atractiv.

Linkuri prezente în newsletter

Newsletter-ul a devenit un fel de radio într-o lume dominată de televiziune. Sunt semne că lumea a început să revină la el. In special cititorii fideli, cei care citesc integral articolele și își rezervă timp să posteze măcar un comentariu.

Fiți atenți că platforma wordpress permite ca în newsletter să fie afișat parțial sau integral conținutul articolului. Dacă este afișat integral numărul celor care vor ajunge pe blog va fi evident mai mic

Link-uri postate în rețelele de socializare

Aici există atâtea posibilități încât mă voi rezuma doar la a vă spune că din numărul like-urilor unei pagini, al prietenilor unui cont sau al membrilor unui grup contează doar partea activă. Cei inactivi sunt lipsiți de importanță. Dacă ați decis să folosiți acest mijloc de promovare vă rog să respectați specificul comunităților online. Dacă ei discută despre mere naturale, nu vă duceți peste eu cu articole despre criptomonede.

Cele mai bune rezultate eu le-am obținut atunci când am postat în anumite discuții link-uri către articole proprii unde am abordat același subiect. Din păcate, această tehnică ncesită foarte mult timp. Să urmărești discuțiile, să cauți articolele care se potrivesc cel mai bine, să verifici dacă cei ai scris acolo le poate fi de folos etc.

Cum se adaugă corect un link extern

Un link extern trebuie să deschidă pagina într-o fereastră nouă, să transmită sau nu page rank și să fie afișat corespunzător. Am detaliat în articolul Cum se adaugă corect un link extern

Merită atâta efort pentru câteva accesări?

Si asta pentru ce? Pentru câteva accesări? Da. Pentru câteva accesări. Altfel, blogul riscă să rămână precum ziarul lui părinte.

Postează un comentariu